Soulnote

soulnote_logo

Soulnote is een voorbeeld van een kleinschalig Japans artisenaat. Een bedrijf waar het bovenal gaat om audiokwaliteit en dat zeker niet gestuurd wordt door aandeelhouders die alleen bezig zijn met geld verdienen, de producten kwalitatief helemaal uitkleden en de tent na vijf jaar voor veel geld weer doorverkopen. CSR Inc. werd in 2004 opgericht in Kanagawa door Norinaga Nakazawa, oud-directeur van Marantz. Samen met andere oud-medewerkers van Marantz bouwde het bedrijf radio’s, meetapparatuur voor elektrische signalen, professionele audio en producten voor Philips. Sinds 2016 is Hideki Kato chief engineer en werd toen ook verantwoordelijk voor de productkwaliteit. Hij werkte bij NEC, vervolgens bij Marantz Japan (in Shirikawa) en kwam al in 2005 bij CSR. Soulnote is het high-end audiomerk van CSR en vanaf 2005 heeft Kato die producten ontwikkeld. Bij CSR werken zo’n vijftig hoogopgeleide ingenieurs. Er is een enorme kennisbasis in huis, dus geen start up die even snel wat apparatuur op de markt gooit. Hideki Kato heeft een zeer uitgebreide kijk op hoe je versterkers moet ontwerpen. De basis daarvan is dat je alles simpel moet houden. Kato is gefascineerd door het verschil tussen specificaties en de geluidskwaliteit. Als je vervolgens begrijpt waarom dat is, dan kun je methoden ontwikkelen om een veel betere geluidskwaliteit te realiseren. Hij stelt dat betere specificaties vaak resulteren in een slechter geluid en dat specificaties vrij weinig zeggen over de geluidskwaliteit.

Bedrijfsgegevens

De Radiobeurs Louter
Voorstraat 366-370
3311 CX Dordrecht

+31 6 531 804 09
peter@deradiobeurs.nl

KvK 65614429

Nieuws & Events